27 березня 2017

Спілкування. Як запам'ятовувати інформацію

Світ сьогодні завжди буде не таким як світ вчора. Відповідно і ми змінюємось, змінюються наші погляди та цілі, та й засоби досягнення цих самих цілей теж дуже різняться з тими котрі були "вчора". Так відбувається і з інформацією.Враховуючи що ми живемо у вік технологій та інформації, ми часто стикаємось з перенасиченістю, котра призводить до того що, в кінці-кінців, процес запам'ятовування стає все складнішим.

Саме темі запам'ятовування була присвячена лекція-розмова "Спілкування. Як запам'ятовувати інформацію", котру проводила коуч з міста Гамбург, керівник фірми "Інститут Лайф"- Власюк Людмила. Під час лекції були розглянуті альтернативні методи та техніки запам'ятовування, серед яких використання особистих асоціаціативні ланцюгів та ін.
Також під час лекцій тренер Людмила зазначила, що у сучасних дітей прекрасно розвинена уява, відповідно будування тих самих асоціацій та віртуальних образів для них є надпростим та дієвим процесом.

Дуже шкода що після зустрічі з Людмилою не залишилось ніяких конспектів, щоб переповісти вам про ті унікальні техніки про які йшлось під час лекції, та все ж деякою інформацією ми можемо і хочемо з вами поділитись!
Запам'ятовування інформації: правила запам'ятовування
Можна виділити два рівні повторення:
1. Коли подумки повторюються тільки вертикальні послідовності асоціацій (ключі), наприклад, на кожне питання асоціативно будується список ключових слів, за якими буде формуватися відповідь.
2. Повторення з пригадуванням всієї інформації, весь матеріал повторюється від початку до кінця, при цьому краще матеріал розділити на частини, щоб вистачило сил і терпіння повторити все відразу. При цьому матеріал повторюється послідовно частинами з невеликими перервами між ними, але без повернення до початку.
Повторення має бути раціонально розподілене, тобто повторювати краще через певний час, при цьому повторення мають бути різноманітними і активними, наприклад, усними і письмовими.
Методика запам'ятовування: швидке запам'ятовування
Заучувати матеріал відразу, до кінця і повністю не варто, корисніше при першому знайомстві з матеріалом завчити не все, і лише через деякий час можна звернутися до нього вже з метою вивчення.
У психології існує таке поняття - ремінісценція, тобто через деякий час згадується більше, ніж згадувалось раніше. Але якщо Ви зазубрили текст намертво, то поліпшуватися відстрочене відтворення не буде, а от погіршуватися може. Експеримент: спробуйте випробувати себе самі - один матеріал зазубрити до повного його "омертвіння", а інший завчіть приблизно на 3 / 4 об'єму і влаштуйте перерву, дозволивши пам'яті без Вашої свідомої участі самій попрацювати над матеріалом.

Способи запам'ятовування тексту.
Природа пам'яті така, що всі створені взаємозв'язки (асоціації) самостійно руйнуються приблизно через 40-60 хвилин, якщо матеріал вивчався без повторення. Ось чому так важливо перше повторення подумки виконати відразу після запам'ятовування. Другий раз інформацію найліпше повторювати через 15-20 хвилин після першого. У цей же день інформація повторюється втретє через 6-8 годин. А четверте повторення досліджуваного матеріалу слід проводити через 24 години, тобто на наступний день.

Способи  запам'ятовування іноземних слів.
Для запам'ятовування точної інформації слід дотримуватися такого графіка повторень:
- друге повторення проводять через 40-60 хвилин після першого
- третє повторення проводять приблизно через 3-4 години того самого дня
- четверте повторення проводять наступного дня.

Проміжки часу між повтореннями потрібно по можливості збільшувати, але число повторень повинно бути таким, щоб протягом необхідного проміжку часу інформація не зникала.

0 комент.:

Дописати коментар